Delfin Sky - regulamin
Ostatnia aktualizacja: Październik 20 2011 21:44:52
Regulamin wirtualnej linii lotniczej Delfin Sky 1) Założenia Wirtualna linia lotnicze Delfin Sky jest firmą charterową bazującą głównie na samolotach general aviation. Podstawowym założeniem jest wykonywanie lotów VFR na terenie Polski. W szczególnych przypadkach dopuszcza się możliwość lotu według zasad IFR. Loty odbywają się w sieci Vatsim. Podstawowym warunkiem przynależności do linii jest chęć rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności wirtualnego pilota. Naszą linię traktujemy jako miejsce, gdzie piloci mogą spotykać się, dzielić doświadczeniami i uczyć, przy okazji miło spędzając czas. Nasza oferta skierowana jest do wirtualnych pilotów, którzy bądź lubią od czasu do czasu polecieć według zasad VFR, bądź chcą się tego nauczyć. Celem istnienia linii jest popularyzacja latania według zasad VFR, oraz przeprowadzanie odpowiedniego szkolenia. 2) Władze Założycielem linii jest Jarosław Klimentowski. Do niego należy ostateczny głos we wszelkich kwestiach związanych z funkcjonowaniem linii Delfin Sky. 3) Wymagania wstępne W odróżnieniu od innych wirtualnych linii lotniczych my nie stawiamy żadnych wymagań wstępnych. Czy jesteś pilotem bardzo doświadczonym, czy kompletnie początkującym, u nas znajdzie się dla ciebie miejsce. Oczywiście zanim zaczneisz reprezentować nasze barwy będziesz musiał zdać odpowiednie egzaminy. Jeśli w tej chwili nie posiadasz odpowiednich umiejętność, to my cię wszystkiego nauczymy. 4) Stopnie Ze względu na specyfikę naszej linii zrezygnowaliśmy z typowego podziału na kolejne stopnie stanowiące szczeble kariery. W zamian pilot po zdaniu egzaminu otrzymuje odpowiednie uprawnienia. I tak: PPL - zakładamy, że każdy pilot latający w sieci Vatsim na początek otrzymuje coś na wzór licencji turystycznej. Nie posiada on jeszcze odpowiednich umiejętności, aby latać dla komercyjnej linii lotniczej, ale jest już na drodze do uzyskania odpowiednich uprawnień. Jest to więc stopień przydzielany pilotom początkującym, którzy chcą latać w naszych barwach, ale nie są jeszcze w stanie zdać egzaminu wstępnego. CPL(A) - po zdaniu egzaminu wstępnego pilot może już latać w barwach Delfin Sky wykonując dzienne i nocne loty VFR na samolotach jednosilnikowych. CPL(H) - j.w., ale na helikopterach ME - po zdaniu egzaminu pilot otrzymuje prawo do wykonywania lotów na maszynach dwusilnikowych IR - po zdaniu egzaminu pilot uzyskuje uprawnienia także do lotów IFR przy użyciu radionawigacji INS - Stopień instruktora uprawnia do przeprowadzania egzaminów Oczywiście pierwszym szczeblem kariery jest zdanie egzaminu na CPL. Następnie pilot sam decyduje w jakiej kolejności pragnie kontynuować rozwijanie swoich umiejętności. 5) Zasady wykonywania lotów a) Każdy samolot posiada swój unikalny numer rejestracyjny. Pilot ma prawo zarezerwować sobie wolny samolot (o ile posiada odpowiednie uprawnienia) i wykonywać nim loty tak długo jak chce. Oczywiście każdy kolejny lot musi odbyć się z lotniska na którym zakończono lot poprzedni. Nie ma znaczenia na jakim lotnisku pilot zostawia samolot. Nie ma konieczności powrotu do bazy. b) Każdy lot musi odbyć się online w sieci Vatsim. Każdy lot musi zostać zakończony złożeniem raportu poprzed odpowiedni formularz. c) Latamy zarówno IFR jak i VFR. W lotach IFR używamy przydzielonego callsignu linii, w VFR znaków rejestracyjnych samolotu. 6) Dodatkowe postanowienia a) Ze względu na specyfikę latania VFR, które nie jest bardzo popularne w sieci Vatsim nie wymagamy od pilotów rezygnacji z przynależności do ich dotychczasowych linii. Wręcz przeciwnie. Traktujmy latanie w Delfin Sky, jako dorabianie sobie po godzinach do pracy pilota liniowego odrzutowca. b) Delfin Sky pretenduje do miana linii ambitnej. Nasi piloci mają stanowić elitę polskiego Vatsimu. Oczekujemy od nich pełnego profesjonalizmu. Egzekwujemy to trudnymi egzaminami. Nie ma mowy o taryfie ulgowej. c) Wszelkie przejawy braku profesjonalizmu, łamania zasad, czy braku kultury bedą prowadziły do usunięcia pilota z linii.